Spørgsmål og svar

Praktisk

Hvor finder jeg forsikringsvilkår?

Hvor finder jeg forsikringsvilkår?

Du kan finde forsikringsvilkår på de sider, som handler om de forskellige forsikringer. Har du allerede en forsikring hos os, kan du se de vilkår, der gælder for dig, i Mit Danske Forsikirng.  

Log ind i Mit Danske Forsikring

 

 

Hvornår skal jeg oplyse ændringer i mit liv til Danske Forsikring?

Det har betydning for dækningen på dine forsikringer, at vi altid har de rigtige oplysninger om dig. Så sørg for at give os besked hurtigst muligt, hvis din bolig-, familie-, job- eller livssituation ændrer sig.

I Mit Danske Forsikring kan du nemt rette dine oplysninger online.

Log ind i Mit Danske Forsikring

Det er også en god ide at gennemgå dine forsikringer med et servicetjek, hvis din situation løbende ændrer sig. Så er du helt sikker på at være korrekt dækket. Kontakt os, så tilpasser vi sammen dine forsikringer og pension.

Bestil opringning

 

 

Hvad er Nemkonto?

En NemKonto er en helt almindelig bankkonto, du har i forvejen, og som det offentlige bruger til at udbetale penge til.

Vi kender ikke den konto du har valgt som NemKonto og vi kan ikke hæve penge fra din konto, men derimod kun sætte penge ind. Vi gemmer ikke dine bankoplysninger og ifølge lovgivningen må vi kun benytte kontonummeret til udbetaling i 6 dage efter vi har hentet dine oplysninger. Med hensyn til revision og dokumentation vil vi altid kunne finde frem til hvilken konto pengene er udbetalt til.

Du kan også vælge ikke at bruge din NemKonto. Dette betyder at alle fremtidige udbetalinger fra os bliver sendt som check.

Læs mere om NemKonto

 

 

Hvordan opsiger/fortryder jeg min forsikring?

Der gælder forskellige regler for opsigelse, alt efter hvilken forsikringsordning du har. Dog gælder de fleste af vores forsikringer for et år ad gangen. Så vil du opsige din forsikring, skal du gøre det en måned før årsdagen for forsikringen.

Du kan også købe en tillægsdækning, der giver dig mulighed for at opsige din forsikring fra måned til måned. Hvis du opsiger din forsikring, fordi du ikke længere har brug for den, kan du få dine penge tilbage.

Hvis du har fortrudt dit køb af forsikring gælder der også her forskellige regler alt efter hvilken forsikring du har. Dog kan du generelt fortryde et køb i op til 14 dage efter købsdatoen.

Læs mere om fortrydelsesret

Teknisk

Hvor finder jeg hjælp til teknisk vejledning på hjemmesiden?

Støder du på et teknisk problem, kan du kontakte e-Support, som kan hjælpe dig.

Beskriv problemet i en e-mail eller ring på telefon 44 74 44 73 fra kl. 8-16, så finder vi en løsning.

Send e-mail

Du kan også blive ringet op så hjælper vi dig til at finde en løsning.

Bliv ringet op

 

 

Hvor sikkert opbevares mine personlige oplysninger?

Vi bruger kun dine oplysninger til at behandle dine forsikringer og til at holde dig orienteret om de produkter, vi og vores samarbejdspartnere tilbyder indenfor forsikring, bank og realkredit. Det gælder selvfølgelig ikke de oplysninger, vi har om dit helbred.

Derudover optages nogle af vores telefonsamtaler. Vi optager samtalerne for at kunne uddanne vores medarbejdere og hele tiden forbedre dialogen med vores kunder. Kun en begrænset kreds har adgang til optagelserne. Vi sletter optagelserne efter seks måneder.

Når du logger ind på Mit Danske Forsikring, kan vi selvfølgelig identificere dig, men oplysningerne om din brug af hjemmesiden vil blive behandlet fortroligt på samme måde som alle andre kundeoplysninger.

 

 

Hvad er cookies?

Cookies er små tekstfiler, som bliver gemt på din computer. De indeholder blandt andet oplysninger om, hvilke sider du besøger på internettet. Oplysningerne er anonyme og de afslører ikke din identitet. Det er kun Topdanmark koncernen, der har adgang til oplysningerne.

Vores cookies kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer, og du bestemmer selv, om du vil tillade dem via menuen i din browser. Vær dog opmærksom på, at du kan få problemer med at logge ind i Mit Danske Forsikring, hvis du fravælger cookies.