Ring til os

Praktisk

iconHvor finder jeg forsikringsvilkår?

Du kan finde forsikringsvilkår på de sider, som handler om de forskellige forsik-ringer. Har du allerede en forsikring hos os, kan du se de vilkår, der gælder for dig, i Mit Danske Forsikring.

Log ind i Mit Danske Forsikring

 

iconHvordan forholder jeg mig til en arbejdsskade?

En arbejdsskade er ifølge loven:
-et ulykkestilfælde, der skyldes arbejdet eller de forhold arbejdet foregår under
-skadelige påvirkninger af højst 5 dages varighed, der skyldes arbejdet eller de forhold arbejdet foregår under
-pludseligt opståede løfteskader i form af varige muskel-, nerve- og ledskader hos medarbejdere, der i øvrigt har belastende løftearbejde
-erhvervssygdomme, det vil sige lidelser, der er opstået ved påvirkninger over en længere periode

Det er arbejdsgiver der har pligt til at anmelde alle arbejdsskader, bortset fra erhvervssygdomme, som skal anmeldes af den skadede medarbejder selv eller den læge/tandlæge som behandler medarbejderen. Man bør anmelde en skade hvis den medfører udgifter til behandling, som medarbejderen ikke kan få dækket af den offentlige sygesikring.

Er der sket et dødsfald på arbejdspladsen, der kan skyldes en arbejdsskade har arbejdsgiveren pligt til at anmelde dette til Arbejdsskadestyrelsen inden 48 timer.
 
Ved varigt mén på mindst 5 % udbetaler vi en godtgørelse til den skadede medarbejder. Erstatningen skal kompensere for de gener og begrænsninger, som vedkommende får i sin dagligdag som følge af skaden. Arbejdsskadestyrelsen fastsætter méngraden ud fra den vejledende méntabel og vurderingerne fra de læger, som har undersøgt og behandlet medarbejderen.

Se vejledende méntabel

Hvis medarbejderen mister mindst 15 % af sin indtægt på grund af arbejdsskaden, udbetaler vi et beløb som kompensation for den fremtidige nedgang i indtægten.

Hvis der sker dødsfald på grund af en arbejdsskade, vil den efterladte ægtefælle eller samlever (gennem mindst 2 år) modtage et fast engangsbeløb. Derudover vil ægtefællen/ samleveren, hvis den økonomiske situation er forringet, kunne modtage erstatning for tab af forsørger. Det samme kan afdødes eventuelle børn, hvis deres økonomiske situation er forringet.

 

iconHvornår skal jeg oplyse ændringer i mit liv til Danske Forsikring?

Det har betydning for dækningen på dine forsikringer, at vi altid har de rigtige oplysninger om dig. Så sørg for at give os besked så hurtigt som muligt, hvis din bolig-, familie-, job- eller livssituation pludseligt ændrer sig. På Mit Danske Forsikring kan du nemt rette dine oplysninger online.
 
Det er også en god ide at få gennemgået dine forsikringer med et servicetjek, hvis din situation løbende ændrer sig. Så er du helt sikker på at være korrekt dækket.

iconHvad er en Nemkonto?

En NemKonto er en helt almindelig bankkonto som du har i forvejen, og som det offentlige bruger til at udbetale penge til. Vi kender ikke den konto du har valgt som NemKonto og vi kan ikke hæve penge fra din konto, derimod kun sætte penge ind.

Vi gemmer ikke dine bankoplysninger og ifølge lovgivningen må vi kun benytte kontonummeret til udbetaling i 6 dage efter vi har hentet dine oplysninger. Med hensyn til revision og dokumentation vil vi altid kunne finde frem til hvilken konto pengene er udbetalt til.

Du kan også vælge ikke at bruge din NemKonto til udbetaling. Dette betyder at alle fremtidige udbetalinger fra os bliver sendt som check.
 

iconHvordan opsiger/fortryder jeg min forsikring?

Der gælder forskellige regler for opsigelse, alt efter hvilken forsikring du har. Dog gælder de fleste af vores forsikringer for et helt år ad gangen.

Så vil du opsige din forsikring, skal du gøre det mindst en måned før årsdagen for forsikringen. Du kan også købe en tillægsdækning. Den giver dig mulighed for at opsige din forsikring fra måned til måned.  Hvis du opsiger din forsikring, fordi du ikke længere har brug for den, kan du få dine penge tilbage.

Hvis du har fortrudt dit køb af forsikring eller pension gælder der også her forskellige regler alt efter hvilken slags forsikring du har. Dog kan du generelt fortryde et køb i op til 14 dage efter købsdatoen.

Teknisk

iconHvor sikkert opbevares mine personlige oplysninger?

Vi bruger dine oplysninger til at behandle dine forsikringer og til at holde dig orienteret om de produkter, vi og vores samarbejdspartnere tilbyder indenfor forsikring, bank og realkredit. Dette gælder selvfølgelig ikke de oplysninger, vi har om dit helbred.

Derudover optages nogle af vores telefonsamtaler. Vi optager samtalerne for at kunne uddanne vores medarbejdere og løbende forbedre dialogen med vores kunder. Kun en begrænset kreds har adgang til optagelserne. Vi sletter optagelserne efter tre måneder.

Når du logger ind på Mit Danske Forsikring, kan vi selvfølgelig identificere dig, men oplysningerne om din brug af hjemmesiden vil blive behandlet fortroligt på samme måde som alle andre kundeoplysninger.

iconHvor finder jeg hjælp til teknisk vejledning på hjemmesiden?

Støder du på et teknisk problem med hjemmesiden, kan du kontakte Topdanmarks e-Support, som kan hjælpe dig.

Beskriv dit problem i en e-mail eller ring på telefon 44 74 44 73 fra kl. 8-16, så finder vi en løsning.


Du kan også blive ringet op så hjælper vi dig til at finde en løsning.

iconHvad er cookies?

Cookies er små tekstfiler, der bliver gemt på din computer. De indeholder blandt andet oplysninger om, hvilke sider du besøger på internettet.

Oplysningerne er anonyme og de afslører ikke din identitet. Det er kun Danske Forsikring-koncernen, som har adgang til oplysningerne.
 
Vores cookies kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer, og du bestemmer selv, om du vil tillade dem via menuen i din browser.

Vær dog opmærksom på, at du kan få problemer med at logge ind i Mit Danske Forsikring, hvis du fravælger cookies.

Bestil tilbud

Header

Manchet

###CONTENT###
Luk

Servicetjek

Header

Manchet

###CONTENT###
Luk

Kontakt

Header

Manchet

###CONTENT###
Luk

Ring mig op

Der er desværre ingen, der kan ringe dig op lige nu. Vi er klar igen førstkommende hverdag kl. 8.

Har du en akut skade?
Ring 70 11 33 11 - døgnet rundt.