Spørgsmål til din forsikringsoversigt?

Har du lige fået din årlige forsikringsoversigt - og er du i tvivl om noget af det, der står?

Find spørgsmål og svar

Bilferie: Sig farvel til det røde kort

Glem alt om det røde kort, hvis du skal have vejhjælp i udlandet. Bare du har kaskoforsikring, registreringsnummer og SOS Internationals nummer: +45 70 10 50 52. Det grønne kort behøver du næsten aldrig.

Bliv klogere på rødt/grønt kort

Bestil et opkald

Du kan også sende os en besked via hjemmesiden: 

Gå til 'Send besked'

Nyttige numre

Kundeservice
70 11 23 23
Anmeld skade
70 11 33 11
Rejsehjælp
44 74 50 00
Vejhjælp - DK
44 74 73 72
Vejhjælp - udland
+45 38 48 89 82

Spørgsmål & svar

Du kan finde forsikringsvilkår på de sider, som handler om de forskellige forsikringer. Har du allerede en forsikring hos os, kan du se de vilkår, der gælder for dig, i Mit Danske Forsikring.

Log ind i Mit Danske Forsikring

Der gælder forskellige regler for opsigelse, alt efter hvilken forsikringsordning du har. Dog gælder de fleste af vores forsikringer for et år ad gangen. Så vil du opsige din forsikring, skal du gøre det en måned før årsdagen for forsikringen.

Du kan også købe en tillægsdækning, der giver dig mulighed for at opsige din forsikring fra måned til måned. Hvis du opsiger din forsikring, fordi du ikke længere har brug for den, kan du få dine penge tilbage.

Hvis du har fortrudt dit køb af forsikring gælder der også her forskellige regler alt efter hvilken forsikring du har. Dog kan du generelt fortryde et køb i op til 14 dage efter købsdatoen.

Læs mere om fortrydelsesret

Hos Danske Forsikring vægter vi kundeservice meget højt. Derfor vil vi gerne høre fra dig, hvis du er utilfreds med den service eller sagsbehandling, du har fået hos os. Her kan du se, hvordan du klager, og hvordan vi behandler din klage.

Du sender et brev eller en e-mail til os

Hvis du vil klage, skal du skrive til vores kundeklageafdeling. Beskriv venligst:

  • Hvad er du utilfreds med?
  • Hvorfor er du utilfreds?
  • Hvad foreslår du, at vi gør?

Det en god idé at vedhæfte:

  • Skriftligt materiale, der kan støtte din sag
  • Breve, du har fået fra os i sagen

Send klagen som post eller e-mail til:

Danske Forsikring
Att.: Kundeklager
Borupvang 4
2750 Ballerup  

Her kan du sende en e-mail til vores kundeklageafdeling

Vi behandler din klage hurtigt

Så snart vi har modtaget din klage, undersøger vi sagen. Med mindre din sag er meget kompliceret, kan du forvente, at vi svarer dig hurtigt. Nogle gange har vi behov for at indhente kommentarer fra andre afdelinger i selskabet og så kan der godt gå et stykke tid, før vi konkluderer og svarer dig. Hvis vi undervejs får brug for flere oplysninger fra dig, kontakter vi dig.

Hvis du stadig er utilfreds

Når vores kundeklageafdeling har færdigbehandlet din klage, får du et brev eller e-mail fra os med den konklusion, vi er nået frem til. Skulle du derefter stadig være uenig, kan du henvende dig til Ankenævnet for Forsikring.
Her finder du Ankenævnet for Forsikring

Hvis du er forbruger med bopæl i Danmark eller i et andet EU-land og har købt og betalt en forsikring online hos os, kan du også anvende EU-Kommussionens online klageportal.

Klage kan indgives her

Du skal huske at oplyse vores e-mail-adresse kundeklager@if you can read this, please update your browserdanskeforsikring.dk, hvis du bruger denne mulighed. Du skal være opmærksom på, at portalens eneste opgave er at sende klagen videre til det relevante nationale klagenævn.

Indberetning af kriminelle og andre alvorlige forhold

En whistleblower-ordning er beregnet til at håndtere kriminelle og/eller meget alvorlige forhold vedrørende Danske Forsikring. Danske Forsikring er en del af Topdanmark A/S, som administrerer whistleblower-ordningen. Ordningen omfatter fx:

  • Kriminelle forhold som fx overfakturering, svindel, bestikkelse, bedrageri, dokumentfalsk og lignende
  • Forhold vedrørende regnskabsføring, den interne kontrol og korruption
  • Forhold ved alvorlige brud på arbejdssikkerheden
  • Forhold, der har betydning for koncernen som helhed
  • Forhold, der kan have afgørende betydning for enkeltpersoners liv og/eller helbred

Læs mere om Danske Forsikrings whistleblower-ordning

Det har betydning for dækningen på dine forsikringer, at vi altid har de rigtige oplysninger om dig. Så sørg for at give os besked hurtigst muligt, hvis din bolig-, familie-, job- eller livssituation ændrer sig.

I Mit Danske Forsikring kan du nemt rette dine oplysninger online.

Log ind i Mit Danske Forsikring

Det er også en god ide at gennemgå dine forsikringer med et servicetjek, hvis din situation løbende ændrer sig. Så er du helt sikker på at være korrekt dækket. Kontakt os, så tilpasser vi sammen dine forsikringer.

Vi bruger kun dine oplysninger til at behandle dine forsikringer og til at holde dig orienteret om de produkter, vi og vores samarbejdspartnere tilbyder indenfor forsikring, bank og realkredit. Det gælder selvfølgelig ikke de oplysninger, vi har om dit helbred.

Derudover optages nogle af vores telefonsamtaler. Vi optager samtalerne for at kunne uddanne vores medarbejdere og hele tiden forbedre dialogen med vores kunder. Kun en begrænset kreds har adgang til optagelserne. Vi sletter optagelserne efter seks måneder.

Når du logger ind i Mit Danske Forsikring, kan vi selvfølgelig identificere dig, men oplysningerne om din brug af hjemmesiden vil blive behandlet fortroligt på samme måde som alle andre kundeoplysninger.

Cookies er små tekstfiler, som bliver gemt på din computer. De indeholder blandt andet oplysninger om, hvilke sider du besøger på internettet. Oplysningerne er anonyme og de afslører ikke din identitet. Det er kun Topdanmark-koncernen, der har adgang til oplysningerne.

Vores cookies kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer, og du bestemmer selv, om du vil tillade dem via menuen i din browser. Vær dog opmærksom på, at du kan få problemer med at logge ind i Mit Danske Forsikring, hvis du fravælger cookies.  

Læs mere om cookies

Værd at vide om Danske Forsikring

  • Hjælpen er altid klar
    Vi er her døgnet rundt, året rundt

  • Erstatningen kommer hurtigt
    1 ud af 4 har erstatningen til rådighed 1 døgn efter anmeldelsen

  • Tilfredse kunder
    Tusinder af gode historier på Trustpilot siger det hele: Se Trustpilot
Vi bruger cookies (herunder tredjepartscookies) for at huske dine valg, optimere hjemmesiden og måle trafikken generelt.
Ved at fortsætte på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores brug af cookies og om, hvordan du sletter dem.
× Luk